17 października 2016

ZAMIENNIKI KULTOWYCH PRODUKTÓW #1 - Gumka typu "Invisibobble" z Rossmanna

ozdoby do włosów


Zazwyczaj dosyć sceptycznie podchodzę do wszelkich produktów typu "must have" i hitów blogosfery urodowej. Tak samo było z gumkami do włosów Invisibobble. Jak dla mnie są one prostu brzydkie i wyglądają jak kabel od słuchawki telefonu ;P Zainteresowałam się nimi dopiero, kiedy to w trosce o moje końcówki zaczęłam upinać włosy na noc, a rano... budziłam się z odgnieceniami w miejscu gdzie była gumka. Mimo intensywnego rozczesywania ślad pozostawał, a na dodatek przy ściąganiu frotki traciłam zawsze garść włosów, które się w nią wplątały. Szukałam wtedy ratunku, którym mogłyby być sprężynki Invisibobble, jednak obawiałam się czy szał na nie rzeczywiście jest spowodowany ich cudownymi właściwościami, czy tylko przelotną modą. Na szczęście z pomocą przyszedł Rossmann, gdzie można znaleźć tańsze zamienniki tych gumek sprzedawanych pod marką For Your Beauty. Jesteście ciekawe jak się sprawdziły? Zapraszam do dalszej części wpisu :)


Czym wyróżniają się gumki typu Invisibobble?

Na pierwszy rzut oka nietypowym kształtem, który zarówno może znaleźć zwolenników jak i przeciwników. Mi wizualnie gumki te niezbyt się podobają, zwłaszcza na włosach, chociaż muszę przyznać, że w oryginalnym pudełeczku wyglądają ciekawie. Według informacji znalezionej na stronie drogerii Douglas, Invisibobble to: 

Rewolucyjna gumka do włosów, która nie ciągnie i nie wyrywa ich. Jest bardzo trwała i estetyczna dostępna w wielu kolorach, idealna do każdego rodzaju włosów. Nie ściska włosów ciasno, dzięki czemu nie powoduje bólu tuż przy skórze głowy, co jest częste podczas używania tradycyjnych gumek. Może być noszona również jako bransoletka, estetycznie okalając nadgarstek. Sprężynowa budowa gumki sprawia, że ciasno utrzymuje ona włosy, ale nie powoduje ściskania ich i nie tworzy widocznych śladów. Dzięki tej właściwości gumki Invisibobble są delikatne dla struktury włosów i nie niszczą ich.
gumki do włosów invisibobble
Źródło: http://www.invisibobble.com/

Od kilku lat trwa prawdziwy szał na gumki tego typu - nie tylko w blogosferze, ale też na ulicy. Oryginalne Invisibobble nie kosztują dużo, gdyż można je kupić za 15 zł za 3 gumki. Z drugiej strony cena 5 zł za gumkę do włosów, która jakby nie patrzeć, jest zazwyczaj produktem dosyć nietrwałym (i często gubiącym się) wydała mi się sporo zawyżona. Na szczęście z pomocą przyszedł Rossmann i jego kolorowe sprężynki z For Your Beauty, gdzie za 3 sztuki zapłaciłam 3,99 zł


Jak gumki sprawdziły się u mnie?

Niestety nie mam porównania z oryginałem, więc jeśli któraś z was testowała oba produkty koniecznie dajcie znać jaka jest różnica! :) Tam gdzie kupowałam swoje gumki, nie było wyboru kolorów, jednak z tego co się zorientowałam dostępne są różne wersje kolorystyczne. Ja włosy związuję głownie na noc, więc akurat ten aspekt nie był dla mnie wystarczająco ważny. Zakupiłam więc jedyny dostępny zestaw, z gumkami w kolorach: białym, różowym i szarym. Muszę przyznać, że zestaw ten (mimo moich wcześniejszych uprzedzeń do gumek tego typu) wygląda bardzo ładnie i "słodko" ;)

gumki sprężynki
Gumki z wyglądu przypominają oryginalne Invisibobble

Gumki rozmiarem i wyglądem są niemal identyczne z oryginałem. Co prawda nie są pakowane w plastikowe pudełeczko, jednak dla mnie nie jest to wadą, gdyż najprawdopodobniej i tak bym ich w nim nie przechowywała. Są bardzo elastyczne i rzeczywiście, zgodnie z obietnicami, nie ciągną włosów. Upięcie jest dużo luźniejsze niż przy tradycyjnych frotkach, jednak trzyma się cały dzień (bądź noc) i nie wymaga ciągłego poprawiania. Niestety słabo sprawdzają się (przynajmniej na moich włosach) przy wysokim kucyku, gdyż gumka obsuwa się. Najlepiej nadają się do związywania włosów w luźny, niedbały koczek.


Tak jak wcześniej wspominałam zazwyczaj na co dzień nie związuję włosów. Zakupionych gumek (a właściwie do tej pory tylko jednej) używałam głównie do spania. Kok trzyma się całą noc, a co najważniejsze rano nie ma odgnieceń! :) Czasami zdarzały się delikatne ślady, jednak po rozczesaniu włosy rozprostowywały się bez problemu. Gumka nie wyrywa też włosów, tak jak robi to większość tych tradycyjnych.


Jak gumka wygląda po miesiącu użytkowania?

Jak do tej pory używałam tylko jedną gumkę (jak widać tę szarą). Związywałam nią włosy codziennie na noc, a gdy byłam w domu także w dzień. Można więc powiedzieć, że w czasie tego miesiąca była dosyć mocno eksploatowana. Przez ten czas nie straciła w żaden sposób swoich właściwości, a co najważniejsze nie pękła. Delikatnie się tylko rozciągnęła, co możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej.

invisibobble

Tak naprawdę taka rozciągnięta gumka ma dokładnie takie same właściwości jak ta nowa i tak samo dobrze trzyma włosy. Jeśli jednak którejś z was taki stan gumki mocno przeszkadza, ewentualnie gdy gumka jest bardzo mocno odkształcona, można sparzyć ją wrzątkiem i powinna powrócić do pierwotnego stanu. Gdyby (jakimś cudem) któraś z was nie znała jeszcze tej metody reanimowania tego typu gumek do pokrótce przedstawię ją poniżej.


Jak przywrócić gumce oryginalny rozmiar i kształt?

Moja gumka nie była mocno rozciągnięta, nadal ma zachowany też oryginalny, okrągły kształt. Jednak gdyby wasze wymagały mocniejszej interwencji podaję niezawodny sposób. Wystarczy przygotować dwie miseczki - do jednej wlewamy wrzątek, a do drugiej zimną wodę. Najlepiej przygotować też pęsetę (aby wyciągnąć gumkę z wrzątku i się nie poparzyć) oraz chusteczkę albo papierowy ręcznik, żeby ją wytrzeć z wody.


Krok 1.
invisibobble opinie
Wkładamy gumkę do wrzątku  i trzymamy do momentu kiedy gumka się skurczy do pożądanego rozmiaru

Krok 2.
invisibobble opinie
Następnie schładzamy ją w miseczce z zimną wodą, wyciągamy i odsączamy z wody 

Metoda ta jest bardzo prosta. Tak naprawdę już po kilku sekundach widać jak gumka się kurczy i mniej więcej po pół minuty osiąga pierwotny rozmiar. Wtedy chwytamy ją pęsetą i przekładamy do zimnej wody. Oczywiście zimna woda nie jest konieczna, jednak dzięki temu po wyjęciu gumka nie jest gorąca i po wytarciu nadaje się do natychmiastowego założenia. Poniżej widzicie efekty i porównanie z dwoma nowymi, nieużywanymi do tej pory gumkami. Ciężko rozpoznać, która z nich jest używana, prawda?

invisibobble opinie
Gumki wyglądają teraz niemal identycznie

Moja gumka na szczęście, mimo intensywnego użytkowania nadal jest okrągła, jednak gdyby się okazało, że wasza się mocno odkształci, wkładając ją do wrzątku nałóżcie ją na coś okrągłego, np buteleczkę jakiegoś małego kosmetyku. Dzięki temu nie tylko zmniejszy rozmiar, ale także powróci do pierwotnego kształtu.


Podsumowanie.

Jak najbardziej polecam te gumki. Rzeczywiście nie niszczą i nie ciągną włosów oraz, co najważniejsze, nie zostawiają odgnieceń. Co prawda nie wyglądają zbyt dobrze na włosach, dużo gorzej sprawdzą się też przy kucykach, jednak jeśli tak jak ja związujecie włosy głównie dla wygody lub na noc, powinnyście być zadowolone. Niestety nie mam porównania z oryginałem, jednak dla mnie najważniejsze jest to, że te spełniły moje oczekiwania. Jeśli więc też jeszcze nie miałyście gumek Invisibobble, spokojnie możecie kupić zamienniki z Rossmanna. Są ponad 3 razy tańsze, a według mnie sprawdzają się naprawdę świetnie :)



Używacie gumek Invisibobble, albo czy znacie ich inne zamienniki? Jak wypadają "podróbki" na tle oryginału?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Piszcie śmiało o Waszych sposobach na niedrogie poprawienie swojej urody. Razem stańmy się jeszcze piękniejsze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...